Is het tijd om uw mannequins te vernieuwen?

Mocht u op zoek zijn naar nieuwe mannequins maar u weet niet welke precies bij uw winkel passen, dan nodigen we u uit om verder te lezen.
Hoe kiest u de juiste mannequins uit?
Het kiezen van nieuwe mannequins is geen makkelijke taak, er verschijnen elke keer nieuwe modellen, met verschillende stijlen, materialen, kleuren en poses. Om de 5 jaar, is het noodzakelijk om uw mannequins te vernieuwen om een goed en sterk imago van uw winkel neer te zetten.
We hebben een praktische gids met zeven stappen voorbereid om u bij deze taak te helpen. Weet dat mannequins essentieel zijn voor de verkoop van de producten. Perfecte mannequins helpen bij het verhogen van uw omzet op korte termijn en bieden ook andere voordelen, zoals:
- De mannequins helpen de klant bij het visualiseren
- De mannequins helpen bij het presenteren van de producten op natuurlijke wijze
- Met de mannequins weergeeft u het imago van uw merk
- En zij kunnen emoties overbrengen aan de potentiële klant die uw etalage ziet
Daarom is het belangrijk om geschikte mannequins uit te kiezen die in dezelfde lijn zijn van uw product en uw merk zodat u zo snel mogelijk de vruchten kunt plukken van uw investering.
PRAKTISCHE GIDS VOOR MANNEQUINS:
7 stappen om uw mannequins goed te uit te kiezen.
Met deze stapsgewijze handleiding zullen we u helpen om uw mannequins goed uit te kiezen en geen fouten te maken in een belangrijke aankoop voor uw winkel, zoals de mannequins.
Zullen we beginnen?
STAP 1: Doelgroep
Hoe oud is uw doelgroep?
- Babies
- Jongens/meisjes
- Tieners
- Jonge vrouw
- Jonge man
- Volwassen vrouw
- Volwassen man
Het is essentieel om mannequins uit te kiezen die de leeftijd van uw doelgroep vertegenwoordigen, zodat uw klanten zich makkelijk kunnen identificeren met deze mannequins.
Zoals u kunt zien, is er een verschil tussen de mannequins. U zult zien dat voor de volwassen mannequins meestal abstracte en meer gearticuleerde mannequins worden gebruikt.
STAP 2: IDENTIFICEER DE STIJL VAN UW MERK
De mannequins die u kiest, moet u helpen de stijl van uw merk over te brengen. Als de stijl van uw winkel klassiek, modern, vintage, retro, avant-garde, technologisch, elegant, trendy is,welke stijl dan ook, de mannequins moet u ze volgens die stijl kiezen.
STAP 3: KIES DE STIJL VAN UW MANNEQUINS
Twee soorten mannequins die u zeker helpen om het beste uit uw etalage te halen, kunt u in Retif vinden:
De sleutel tot een goede mannequin is het vermogen om het product zo natuurlijk mogelijk weer te geven via een ambitieuze presentatie.
STAP 4: KIES DE GESCHIKTE SOORT MANNEQUIN UIT
Wat voor soort kleding verkoopt u?
- Denim
- Kleding voor kinderen
- Zwangerschapskleding
- Casual
- Lingerie
- Haute Couture
- Sportkleding
- Formele kleren
In dit schema kunt u zien welke mannequin het meest geschikt is voor elk type kledingstuk:
SOORT KLEDING | GESCHIKT MANNEQUIN |
Kinderen | Baby mannequin of kind hele lichaam |
Lingerie | Mannequin Buste/Torso of couture |
Sport | Abstracte mannequin of realistisch. Hele lichaam in beweging |
Haute Couture | Mannequin couture of realistisch. Hele lichaam |
Casual | Abstracte mannequin of realistisch van het hele lichaam |
Denim | Abstracte mannequin van het hele lichaam |
Accessoires | Mannequin voor elk type accessoire |
STAP 5: HET KIEZEN VAN DE JUISTE KLEUR
Welke kleur is de juiste kleur voor een mannequin? Er zijn zoveel kleuren, wit, zwart, blauw, zilver of goud, waardoor het moeilijk is om de meest geschikte mannequin te kiezen die bij uw merk past.
De kleur hangt weer af van het doel dat uw target en van de stijl van uw merk. Als u een jong publiek aanspreekt en u bent een gelukkig, positief, avant-garde merk, kunt u mannequins van verschillende kleuren gebruiken. Aan de andere kant, als uw doelgroep een volwassene is, heeft het niet veel zin om zoveel kleuren te gebruiken. Die stimulans is dan niet nodig. Het is beter om neutrale kleuren te gebruiken waar het kledingstuk de hoofdpersoon is.
STAP 6: KIES HET AANTAL MANNEQUINS DIE U NODIG HEEFT
Het aantal mannequins hangt af van de grootte van uw etalage:
- Kleine etalage (kleinder dan 1,5 meter): 1 mannequin
- Middelgroot etalage (van 2 tot 4 meter) : 2 mannequins
- Grote etalage of extra groot (vanaf 4 meter): 3 mannequins of meer.
Als uw etalage klein is, zelfs als u een sportwinkel heeft, kunt u bijvoorbeeld geen mannequin in een loophouding plaatsen. Omdat de ruimte het niet toestaat. Dit is wat u op dit punt moet beoordelen.
STAP 7: MANNEQUINS VOOR IN UW WINKEL EN MANNEQUINS VOOR IN UW ETALAGE
Misschien vraagt u zich af of u dezelfde soort mannequin in uw winkel kunt gebruiken als in uw etalage. Het antwoord hierop is ja.
De mannequins voor de etalage zijn meestal mannequins van top tot teen. U kunt ze natuurlijk ook in de winkel gebruiken als u er ruimte voor heeft. Als de winkel klein is, is het het beste om geen volledige mannequins te plaatsen. Kies dan liever voor halfhoge mannequins of specifieke onderdelen van de mannequin zoals bustes en torso´s. In de etalage kunt u bustes, torso´s of specifieke delen gebruiken, zolang u deze niet met mannequins met het hele lichaam mengt, omdat de compositie dan niet visueel in evenwicht is. Een complete mannequin heeft niet hetzelfde visuele gewicht als een torso.
Weet u inmiddels welke mannequins het beste bij uw winkelinrichting passen?
Ik hoop dat u de gids nuttig heeft gevonden en als u nog vragen heeft, kunt u die achterlaten in de reacties.
Deze handige tips zijn afkomstig van de auteur: Serena Murrillo: is freelance adviseur van visual merchandising en oprichtster van de blog escaparatismoyvisual.com waar ze praktische inhoud deelt om je te helpen bij het verhogen van je omzet.
Google+