header parallax image
Blog winkelinrichting | RETIF België
  • Een ruimte voor u
    • Informatie
    • Sport
    • Mode en accessoires
    • Restaurants
    • Beauty
    • Decoratie
    • Kinderen
    • Dieren
    • Fotografie
    • Logistiek
    • Beveiliging
    • Diensten
    • Drogisterij
    • Bloemenwinkel
  • Onze Diensten
    • Verbouwing
    • Montage
    • Installatie
  • Promotie
  • Decoratie
    • Commerciële oplossingen
  • Tips & Advies
  • Online Catalogus
    • Winkelinrichting
    • Displays en vitrines
    • Textiel Materiaal
    • Mannequins en bustes
    • Markt Materiaal
    • Verpakking
    • Etikettering
    • Signalisatie
    • Decoratie
    • Kantoorartikelen
    • Betaalmethoden en Beveiliging
    • Opslag en Schoonmaakmateriaal
    • Evenementen en Onderhoud
  • Een ruimte voor u
    • Informatie
    • Sport
    • Mode en accessoires
    • Restaurants
    • Beauty
    • Decoratie
    • Kinderen
    • Dieren
    • Fotografie
    • Logistiek
    • Beveiliging
    • Diensten
    • Drogisterij
    • Bloemenwinkel
  • Onze Diensten
    • Verbouwing
    • Montage
    • Installatie
  • Promotie
  • Decoratie
    • Commerciële oplossingen
  • Tips & Advies
  • Online Catalogus
    • Winkelinrichting
    • Displays en vitrines
    • Textiel Materiaal
    • Mannequins en bustes
    • Markt Materiaal
    • Verpakking
    • Etikettering
    • Signalisatie
    • Decoratie
    • Kantoorartikelen
    • Betaalmethoden en Beveiliging
    • Opslag en Schoonmaakmateriaal
    • Evenementen en Onderhoud
DecoratieTips & Advies

BEREID UW WINKEL VOOR OP DE SOLDEN

15 juni, 2017Retif België825 views
Share Button

De zomersolden zijn om de hoek. Dit betekent een toename in verkoop en winkelverkeer en weken van intensief werk. Het wordt wel gecompenseerd door een hoge winst aan het einde van deze waanzinnige periode. Voorkom totale chaos door uw winkel goed voor te bereiden op deze periode.  Het eerste wat u moet doen voordat de solden beginnen, is het inventariseren van welke producten u op voorraad heeft en hoeveel korting u gaat toepassen op uw producten. Mocht u nog niet beschikken over een computer, dan zou u dit handmatig moeten doen. Begin met hogere korting op producten waarvan u minder heeft verkocht. Houd wel rekening met de tweede afprijzing en de laatste afprijzing.

Tijdens deze bijzondere dagen moet uw winkel vooral opvallen. Om dit te bereiken dient uw winkel in het teken te staan van de solden. Maak hierbij goed gebruik van visual merchandising. Het is natuurlijk dé tijd om effectief uw boodschap te communiceren aan voorbijgangers en uw klanten. Borden en posters zijn gedurende deze drukke periode hiervoor een belangrijk instrument. Geef goed aan welke producten zijn afgeprijsd en hoeveel korting men krijgt. Dit kan bijvoorbeeld door het gebruiken van opvallende etikethouders.

De verlichting en uw etalage

Maak goed gebruik van de juiste verlichting door bijvoorbeeld met spotlights de aandacht te richten op producten of zones die u wilt uitlichten. 

Een andere manier om bepaalde producten of zones uit te lichten, is door een verhoging te gebruiken zoals een podium waardoor deze producten extra opvallen.

Uw etalage, uw stille verkoper, is een ander element waar speciale aandacht aan moet worden geschonken. Focus hier op de producten met korting zonder af te wijken van de lijn die u normaal gesproken aanhoudt in uw winkel. Leg daarbij wel extra nadruk op de afprijzing (de prijs voor en na de toegepaste korting).

Hiermee nodigt u klanten uit om uw winkel binnen te treden om de desbetreffende artikelen met hoge korting aan te schaffen.

Welke optie u ook kiest, het is belangrijk dat uw etalage duidelijk weergeeft in welke etappe van de solden u zit. Gaat het om de eerste of de laatste afprijzing? Meestal beginnen de solden met de eerste afprijzing die geleidelijk wordt verhoogd. Een goede planning helpt u om het maximale uit deze waanzinnige periode te halen.

Als laatste tip geven we u mee dat het belangrijk is om voordat deze periode begint dit te communiceren aan uw klanten. U kunt dit persoonlijk doen, via Social Media en uw website.

Team Retif

 

 

 

Be the first to like.

Like
Unlike
Google+
afprijzingbordenetikethouderetikettenkortingpodiumposterssoldenvoorraadzomersolden
Vorige Artikel

Ontdek wat geurmarketing voor uw bedrijf kan betekenen

Volgende Artikel

HOE U ALS WINKEL KUNT OPVALLEN TIJDENS SOLDEN

Retif België

Retif België

GERELATEERDE BERICHTEN

Soldes

In een handomdraai klaar voor de solden

19 juni, 2018

Blink als winkel uit tijdens de solden

10 januari, 2018

Is uw winkel voorbereid op de wintersolden?

20 december, 2017

Reactie plaatsen Reactie annuleren

Search

Categorieën

  • Betaalmiddelen
  • Commerciële oplossingen
  • Decoratie
  • Inrichting
  • Kleerhangers
  • Promotie
  • Tips & Advies
  • Verpakkingen
tiendamascercana compraonline

INSPIRATIE

Onze winkels

Onze 6 winkels in België: Retif Gent · Retif Aartselaar · Retif Trade Mart BXL · Retif Brussel Centrum · Retif Brusel Ring · Retif Liege

POPULAIRSTE ARTIKELEN

  • In een handomdraai klaar voor de solden

    In een handomdraai klaar voor de solden

    19 juni, 2018
  • Breng het WK naar uw winkel met de voetbalkit van RETIF

    Breng het WK naar uw winkel met de voetbalkit van RETIF

    13 juni, 2018
  • De kleerhanger maakt de kleren

    De kleerhanger maakt de kleren

    29 mei, 2018
  • Pak uit (en in) met bio!

    Pak uit (en in) met bio!

    15 mei, 2018
  • Elegante etalages

    Elegante etalages

    4 mei, 2018
2017 © Retif België - Alle rechten voorbehouden