HOE U ALS WINKEL KUNT OPVALLEN TIJDENS SOLDEN

De solden zullen binnenkort beginnen en dit is dan ook hét perfecte moment om uw omzet aanzienlijk te verhogen. In deze blog geven we u enkele tips zodat uw winkel opvalt gedurende deze waanzinnige periode.
Tijdens de solden moeten de klanten snel kunnen opmaken waarom ze als eerste bij uw winkel naar binnen moeten. De booschap moet dus direct en duidelijk zijn: SOLDEN. Gebruik hiervoor grote affiches met opvallende letters.
Een andere manier om de aandacht te trekken van potentiële kopers is door aan te geven welk percentage korting de producten hebben. Gaat het om de laatste afprijzing? Geef dit duidelijk aan, zodat uw klanten weten dat de korting hoger zal zijn. Dat laatste leuke artikel met hoge korting kunnen aaschaffen? Dat willen we allemaal.
Wees voorbereid op de drukte, want klanten kunnen weggaan zonder iets te kopen als de wachttijd langer is dan gebruikelijk. Bovendien, als de klant gelijk wordt geholpen, zal de klant met een goed gevoel vertrekken en zal hij zeker vaker terugkomen.
We adviseren u om de diensten die u gebruikelijk verleent, zoals thuisbezorging niet af te schaffen tijdens de solden. En om er zeker van te zijn dat de klanten op tijd hun bestelling bezorgd krijgen, zou u de levertijd kunnen verlengen.
Ook tijdens de solden is branding belangrijk
Tijdens de solden komt de term ¨shop till you drop¨ goed van pas. Dit is ook dé periode om als winkel op te vallen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld uw producten, zoals (kraft)zakken en labels te personaliseren. Gepersonaliseerde kraftzakken met uw logo erop tijdens de solden maakt op zich al reclame voor uw winkel.
Wat er uiteindelijk voor zorgt dat u opvalt als zaak, is dat u het uw klanten makkelijk maakt. Dus zorg ervoor dat de prijzen met name de etiketten en prijshouders goed zichtbaar zijn. Het kopen in winkels tijdens de solden moet vooral een aangename ervaring zijn voor uw klanten.
Team Retif
Google+