Is uw winkel voorbereid op de wintersolden?

Na de inmiddels bekende Black Friday waar het kortingspercentage in Europa niet de 40% haalde, volgen nu de wintersolden. Hoewel de feestdagen volop gang zijn, willen we u graag eraan herinneren dat u in de Retail wereld toch alvast moet denken aan de wintersolden. Sommige winkels kiezen ervoor om al op de Tweede Kerstdag te beginnen met de wintersolden. Zoals tijdens elke solden moet u doel als winkel zijn om extra op te vallen. Voor de zomersolden hebben we u al de nodige tips gegeven om op te vallen als winkel. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat als u goed gebruik moet maken van deze hectische periode waarin u uw omzet aanzienlijk kunt verhogen in korte tijd.
Weet dat al is het de periode van het jaar die iedereen al kent en waar iedereen naar uitkijkt, is het belangrijk om het voor de consumenten makkelijk te maken zodat ze de ultieme winkelervaring beleven.
Een verlicht bord of een poster in het rood en wit
In de etalages van de kledingwinkels zijn de mogelijkheden voor posterontwerpen eindeloos, in rood of donker, verticaal of horizontaal, of zelfs cirkelvormig. De oude vertrouwde poster met bijvoorbeeld SOLDEN of een poster met het percentage korting van de artikelen erop. Of een goed verlicht bord dat aangeeft dat er solden zijn. Het is belangrijk om gelijk de aandacht te trekken van voorbijgangers. Dit zorgt ervoor dat de voorbijgangers als eerste bij uw winkel naar binnengaan. Zorg ervoor dat de tekst op de verlichte borden of posters kort zijn.
Geef uw artikelen een opvallend prijskaartje
Zodat de consument een vollediger shopping experience tijdens de solden is het belangrijk om uw producten een opvallend prijskaartje te geven, zodat deze producten gelijk de aandacht trekken van de klanten. Het is belangrijk dat de klant gelijk kan opmaken om wat voor afprijzing het gaat.
Vitrines
Naastdat uw etalage in het teken staat van de solden, dient u in uw winkel ook dergelijke sfeer te creëren. Dit kunt u doen door op een vitrine uw producten te promoten. Uw producten tonen op of in de vitrine kan een zeer visuele oplossing zijn waarmee u tegelijkertijd ook de aandacht trekt van de klanten. Plaats op of in uw vitrine de producten die u als eerste wilt verkopen. Een andere pré is dat u uw producten veel beter in uw winkel kunt organiseren om een grotere visuele impact te verkrijgen.
Houd altijd een paar bakken in de buurt van de toonbank, in deze bakken of kratten kunt u een klein aanbod van gevarieerde producten met een zeer gereduceerde prijs zetten. Deze soort acties maakt dat de klant altijd een laatste detail koopt voordat hij gaat betalen.
Roep de aandacht met knal rode tassen of laat uw tassen personaliseren
Uw tassen is een stukje branding. Ook tijdens de solden is het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. We raden u aan om in uw tassen te investeren. Omdat het reclame is die voor zich spreekt. De vraag luidt dan ook, wat kunt u doen om uit de massa uzelf te onderscheiden van de concurrentie met uw tassen. U heeft altijd de optie om voor opvallende kleuren te kiezen zoals rood of u kunt uw tassen laten personaliseren met een aantrekkelijke tekst.
Vergeet niet dat u in onze winkels alle artikelen kunt vinden voor uw winkelinrichting gedurende deze periode.
Team Retif!
Google+