Sensoriële marketing voor in uw paskamers

In deze blog hebben we het eerder gehad over het belang van goed verzorgde paskamers. Vergeet niet dat het de ruimte is waar de klant zich op zijn gemak moet voelen en waar hij gaat beslissen over de aankoop. Dus, waarom geen nieuwe marketingtechnieken toepassen in desbetreffende ruimte? Bent u al bekend met sensoriële marketing? In deze blog gaan we u vertellen hoe u deze vorm van marketing kunt inzetten in uw paskamers.
Eén van deze technieken die je eenvoudig kunt inzetten is de auditieve marketing, via muziek. Muziek stimuleert tegelijkertijd verschillende gebieden in de hersenen, en vooral het deel dat verantwoordelijk is voor emoties. Dit maakt het gemakkelijker om uw klanten op dit vlak te bereiken. Nu moeten we ervoor zorgen dat we het gewenste effect bereiken via deze vorm van marketing.
Een overdaad aan geluid zorgt ervoor dat mensen minder goed kunnen nadenken wanneer ze een beslissing moeten nemen. Harde muziek kan leiden tot impulsaankoop. Besef wel dat uw klanten tevredener zijn als ze goed hebben nagedacht over hun beslissing om te kopen.
Muziek die we leuk vinden of die ons ontspant verhoogt de productie van endorfines. Hierdoor zullen onze klanten veel gelukkiger kunnen winkelen, als we muziek zetten waar zij liever naar willen luisteren. En dit is niet zo moeilijk, gezien het feit dat muziek een goed instrument is om leeftijden en stijlen bij elkaar te brengen. Probeer een genre te vinden die bij het imago past van uw winkel. Een andere sensoriële marketingtechniek die u in de paskamers kunt gebruiken is olfactorische marketing. Zorg ervoor dat de paskamers altijd fris ruiken. Vooral als u in uw winkel ook schoenen verkoopt. Houd er rekening mee dat veel van uw klanten naar de paskamers gaan om schoenen te passen.
De meest gebruikte geuren in winkels zijn vanille of de geur van pas gewassen katoen, om de indruk te geven dat de kleren net uit de was zijn komen. In schoenwinkels wordt de geur van leer gebruikt omdat dit zich weer vertaalt in kwaliteit.
Pas deze technieken toe in uw paskamers om te zorgen dat uw klanten tevreden zijn over hun aankoop.
Team Retif!
Google+