Waarom zou u uw etalage regelmatig moeten veranderen?

Verander u vaak genoeg de decoratie van uw etalage? De meeste winkels schenken hier onvoldoende aandacht aan. Wat men wel eens vergeet, is dat de etalage het eerste contact is tussen van de klant en de winkel en nog belangrijker, tussen de klant en het product. Bij Retif geven we u verschillende redenen waarom u continu uw etalage moet herinrichten.
5 Redenen waarom u uw etalage continu moet veranderen
1️⃣Verras uw klanten: Wees niet voorspelbaar en verander uw etalage om de 15 a 20 dagen. Zeker als uw winkel niet in de meest drukke winkelstraat is gevestigd, raden we u aan om vaker de etalage te veranderen. Hoogstwaarschijnlijk hebben de voorbijgangers dan hetzelfde decor al vaker gezien. Verander daarbij niet alleen de producten in de etalage maar ook het decor. De verandering moet opvallend genoeg zijn zodat de mensen het in één oogopslag kunnen opmerken.
2⃣Trek de aandacht: Weet dat de meeste mensen een dagelijkse routine hebben waarbij ze telkens dezelfde route nemen. Als een etalage die op hun route ligt niet met enige regelmaat wordt veranderd, verliest het de capaciteit om op te vallen. Door continu de etalage te veranderen, zal de klant vaker naar uw etalage kijken. Het gevolg zal zijn dat ze vaker uw winkel zullen bezoeken wat zich weer vertaalt in meer omzet.
Door het continu veranderen van uw etalage kunt u bovendien ook meer producten tonen. In veel etalages worden een groot aantal diverse producten tegelijk getoond. Hierdoor kan het beeld van de etalage verzadigd raken. We raden u daarom aan om de producten in genres in te delen. Door regelmatig van genre te wisselen, kunnen telkens andere producten worden getoond. Dit vergroot de zichtbaarheid van uw producten.
Het is daarbij belangrijk dat u op de hoogte blijft of de uitgestalde producten nog op voorraad zijn. Zo laat u een goede indruk van uw winkel achter.
3⃣Onderscheid uzelf van de concurrentie: Door het decor regelmatig te veranderen, kunt u uzelf onderscheiden van de rest. En als u het goed doet, zal de winkel opvallen. Vooral als u een kledingwinkel heeft, is het vanwege de sterke concurrentie nog belangrijker om uw etalage regelmatig te veranderen.
4⃣Verander de verlichting: Vergeet niet om de positie van de lampen te veranderen wanneer u uw etalage herinricht. Zo voorkomt u onnodige schaduwen. Scherm uw etalage af wanneer u deze verandert. Het staat niet netjes als de voorbijganger de chaos van het herinrichten kan zien. Beperk de tijd dat u kwijt bent aan het herinrichten zodat u niet te lang zonder etalage zit.
5⃣Haal het maximale uit de campagnes: Verander uw etalage wanneer belangrijke dagen naderen. Bijvoorbeeld wanneer de seizoenen veranderen, tijdens de uitverkoop, Moederdag en wanneer u met uw bedrijf iets te vieren heeft.
Team Retif.
Google+