Wat u nodig heeft als u maatwerk biedt

Als u een bedrijf heeft is klantloyaliteit heel belangrijk. We kunnen het niet vaak genoeg herhalen dat de winkelbeleving van uw klanten hierbij een rol speelt. In dit artikel gaan we hier een stapje verder: probeer u te onderscheiden van de concurrentie door diensten te verlenen die uw concurrentie nog niet biedt. Mochten ze dezelfde diensten bieden, probeer u dan te onderscheiden door servicegerichter te zijn. Als u een kledingwinkel heeft, kunt u door het bieden van maatwerk u onderscheiden van de concurrentie.
Deze service moet echter als elk andere service met toewijding worden verleend. Kiest u voor maatwerk, dan zijn er enkele onmisbare elementen die van toepassing zijn:
- Naaimachines: om succesvol maatwerk te leveren heeft u goede naaimachines nodig.
- Zorg ervoor dat u genoeg materiaal heeft: stoffen, draden, pennen… Controleer regelmatig of u over genoeg materiaal beschikt. En zorg er vooral voor, dat u over degelijke scharen beschikt die adequaat zijn voor het knippen van textiel, zodat u de kleding niet beschadigt tijdens het knippen.
- Bustes Couture: deze paspoppen of bustes kunnen goed van pas komen wanneer u maatwerk levert. Bij het aanschaffen van bustes, doet u er goed aan om mannequins te nemen van een materiaal waarin u spelden of naalden kunt prikken. Op deze manier kunt u het textiel naar wens aanpassen.
- Een perfecte afwerking: maatwerk leveren betekent dat u ook die extra mijl gaat voor uw klanten. Het eindresultaat moet dan ook onberispelijk zijn. Zorg ervoor dat u over hoezen beschikt, zodat u de kledingstukken kreukloos aan uw klanten kunt leveren.
- Genoeg ruimte: zorg ervoor dat u genoeg ruimte heeft om te werken en om het materiaal te bewaren. Maar het allerbelangrijkste is dat u over een privé-ruimte beschikt waar uw klanten zich in alle rust kunnen omkleden en waar u metingen kunt verrichten.
Deze vereisten zijn onmisbaar als u maatwerk gaat leveren in uw kledingwinkel. En houd u vooral op de hoogte van alle nieuwe naaitechnieken, waardoor u uw klanten de beste service kunt bieden.
Team Retif!
Google+